Optimizarea paginilor 404 pentru SEO
Paginile 404, sau paginile de eroare, sunt aproape inevitabile pe orice site web. Deși poate fi tentant să redirecționați toate erorile 404 către pagina de start, acest lucru este de fapt opus a ceea ce ar trebui să faceți. Redirecționarea către pagina de start are ca rezultat o experiență proastă pentru utilizator din mai multe motive:
- Utilizatorii vor fi confuzi despre modul în care au ajuns pe pagina de start atunci când au făcut click pe un link către o altă pagină.
- Utilizatorii nu vor avea acces la informațiile promise și nu vor ști de ce.
- Utilizatorii ajung pe o pagină care ar putea fi complet irelevantă pentru linkul pe care l-au accesat.
Redirecționarea erorilor 404 către pagina de start este, de asemenea, o practică foarte proastă pentru SEO. Unii proprietari de site-uri web și specialiști SEO fac acest lucru într-o încercare de a păstra orice valoare SEO dobândită de conținutul eliminat/inexistent. Trimițând Google către pagina de start în loc de o pagină care returnează un status 404 ar putea face Google să creadă că pagina ta de start este o eroare soft 404. Deci redirecționarea erorilor 404 către pagina ta de start va ajunge să facă exact opusul a ceea ce era intenționat.
Utilizarea paginilor 404 în mod pozitiv
Linkurile de pe paginile 404 sunt importante deoarece oferă utilizatorilor o cale de ieșire din pagina de eroare. În loc să închidă fereastra sau să navigheze departe de site-ul tău, utilizatorul poate găsi resurse utile și potențial relevante pe o altă pagină. Unele linkuri de adăugat pe paginile 404 ar trebui să includă:
- Pagina ta de start, evident
- Câteva dintre cele mai populare pagini de blog
- Cele mai populare sau valoroase pagini de produs sau categorie
- O modalitate pentru utilizatori de a raporta un link defect sau un formular de contact
- O hartă de site HTML
De asemenea, puteți ajuta utilizatorii adăugând o bară de căutare pe site pe pagina 404 pentru a le permite să găsească ceea ce caută direct de pe acea pagină. Și ca un bonus suplimentar, utilizatorii care folosesc bara de cautare sunt mai susceptibili să convertească decât alți utilizatori, până la 50% în unele cazuri.
Când să nu folosiți pagina 404
Există momente când nu vreți să serviți o pagină 404 unui utilizator care solicită o pagină care nu (mai) există.Ce pagini ați vrea să redirecționați? Pagini care:
- Au legături externe foarte importante sau foarte multe linkuri
- Primesc mult trafic sau o pondere substanțială din traficul total al site-ului tău
- Au un URL evident pe care utilizatorul/linkul încearcă să îl atingă
În aceste situații, are mai mult sens să adăugați o redirecționare 301 pentru a trimite utilizatorii și valoarea legăturilor către o pagină mai relevantă și utilă. Rețineți însă că paginile de destinație pe care le utilizați pentru redirecționările dvs. trebuie să fie un conținut de înlocuire legitim. Dacă aveți erori 404 pentru aceste URL-uri, ideal ar fi să aveți conținut de înlocuire pentru aceste pagini oricum, deoarece probabil că sunt cele mai importante pagini ale site-ului tău web.